16.2.15

SmallTalk - לדבר עם תינוקות

זה לא סוד שתינוקות הם חידה, לפחות למי שזה הילד הראשון שלה ואין לה ניסיון... כשאני ילדתי את הקטנה שלי לא הבנתי כלום, למה היא בוכה, רעבה? חם לה? עשתה קקי? יש לה גזים? והאמת עד היום (היא רק בת שנה) אני עוד מנחשת רוב הזמן... על SmallTalk שמעתי במקרה באחת מתוכניות הבוקר, ראיינו את לריסה גינת ממציאת השיטה. הקשבתי קשב רב ותהיתי בייני לבין עצמי אם זה הגיוני. אם באמת אני באמת יכולה להבין את הקטנה שלי גם בלי מילים.
התבשלתי לי וחשבתי לי בעיקר כי זה אומר "להקריב 3 ימי שישי" שהקטנה בגן או יותר מכך לבוא איתה לקורס וזה בעצם לוותר על האוויר לנשימה היחידי שיש לי ביחד עם בעלי (ולכל המצקצקות שלא שולחת את הילדים לגן בימי שישי למרות שיש גן כי הן מתגעגעות, תחסכו ממני את התגובות זו הבחירה שלכן והיא לגיטימית אבל ממש לא בשבילי!). לבסוף הלכנו על זה - כי הרי מי יתנגד ללמוד להכיר את הבייבי שלו בצורה טובה יותר??
מתרגשים נסענו לכפר הירוק, קצת התברברנו עד שמצאנו את המקום. כבר בכניסה קיבלו את פנינו טווסים (מסתובבים חופשי בכפר), מצאנו את הכניסה וזה מה שנגלה לעינינו:

  הפוף הזה כזה נוח שאני מייד מזמינה לי אחד! 

מייד התמקמנו לנו בכייף ובנוחות. יש פינת קפה ותה וכמובן שהחימום עבד (היה שישי גשום וקררררר). כל זוג/משתתף קיבל חוברת. 

לריסה סיפרה לנו קצת על עצמה ועל השיטה שהיא המציאה. בקצרה אספר לכם שתורה שלה (כן היא סוג של גורו בעייני) מבוססת על זיהוי של סימנים מקדימים שהתינוק עושה שבעצם עוזרים לנו להבין מתי יש לו או צריך: פיפי, קקי, אוכל ושינה. לריסה בעצם מלמדת אותנו להבין את כל זה דרך תצפיות ממוקדות ורישום בחוברת קורס. החוברת מלווה אותנו לאורך כל הקורס.
בנוסף לריסה גם פתחה קבוצת ווצאפ של כל המשתתפים ולשם מעלים את כל התצפיות ושואלים שאלות. לריסה זמינה כל הזמן (איך היא עומדת בזה??).
אנחנו אתמול עשינו תצפית ראשונה, האמת כמה שחשבת שזה כבר מאוחר בשבילי (הקטנה שלי בת שנה ובסדנה הילד הכי קטן בן שבועייים!!!!) למדתי המון מהתבוננות - כשמסתכלים באופן אובייקטיבי וכותבים בלי פרשנות - למשל מאיה מניפה רגלים למעלה ולא מאיה בועטת, אפשר להסתכל על כל התמונה ולהבין קצת יותר טוב. אני כבר מחכה ליום שישי שלריסה, לאחר ניתוח התצפיות, תגלה לי מה הסימנים של מאיה!

בינתיים אני מזמינה אותכם להיכנס לאתר של SmallTalk ולקרוא קצת יותר ואולי אפילו להתלהב כמוני ולהרשם. 
לכל שאלה או תהייה אני פה! 

בשבוע הבא אני אכתוב פוסט על המפגש השני, שווה לחכות!


רוצים להישאר מעודכנים על כל החידושים וההגרלות ועוד? לחצו כאן ועשו לייק לדף בפייסבוק!
או הירשמו בצד ימין ותקבלו מייל על כל פוסט חדש...

אל תשכחו איפה שמעתם על זה.... נתראה בפוסט הבא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה