22.2.15

SmallTalk - לדבר עם תינוקות - מפגש שני

למי שפספס את הפוסט הראשון שלי בנושא אני ממליצה בחום להיכנס ולקרוא

תינוק בוכה בועות
התמונה נלקחה מאתר SmallTalk

אני אזכיר שהשיטה של SmallTalk מבוססת על זיהוי של סימנים מקדימים שהתינוק עושה שבעצם עוזרים לנו להבין מתי יש לו או צריך: פיפי, קקי, אוכל ושינה. לריסה בעצם מלמדת אותנו להבין את כל זה דרך תצפיות ממוקדות ורישום בחוברת קורס.
בסוף המפגש הקודם קיבלנו שיעורי בית - לתצפת על הקטנה ולכתוב הכל פשוט הכל. ולסמן בחוברת שעה מה עשתה ובסופו של דבר האם הוביל לסיפוק אחד מהצרכים : פיפי, קקי, אוכל, שינה. האמת היינו קצת סקפטיים הרי זה אומר לתת לשובבה שלנו להסתובב בבית בלי חיתול ולערוך רישום מדוקדק. Note to me - להיות פחות סקפטית - עובדה שזה הצליח! למדנו מתי יש פיפי ומתי רעבה עוד לפני שזה קורה!! במפגש לריסה עברה על התצפיות שלנו וממש סימנה לנו מה הסימנים המקדימים לכך הצרכים (חלק ניחשנו לבד). האמת שזה עובד, עכשיו יש מצב שנגמול אותה מחיתולים מוקדם מהצפוי!

מה עוד למדנו?
את המובן מאליו, שבכלל לא מובן אם לא חושבים על זה, אני אסביר דרך דוגמא:
כשאנחנו צריכים פיפי אנחנו מבינים שההרגשה שלנו היא צורך להתרוקן, התינוק לא מבין מה הוא מרגיש בעצם צריך לקשר לו את ההרגשה עם התוצאה. נשמע הגיוני, לא?
לריסה גם הסבירה לנו מה הם הסימנים שהתינוק סיים (סיים לאכול, סיים לישון ועוד). הסבירה לנו את הסיבות להפרעות שינה אוכל ועוד. וגם למדנו איך לסיים הכל בבית וגם לא פחות חשוב מחוץ לבית...!

נושא מאוד מאוד מעניין שאני לא נחשפתי אליו כלל עלה במפגש - "איך לדבר לילדים". מסתבר שיש גישה שלמה איך לדבר לילדים כך שלא יתרגלו לקבל רק חיזוקים ויחפשו לעשות בשביל לרצות אותנו, לדוגמא: במשחק הכנסת קוביות לתוך דלי לפי צורות - לא לשבח את הילד כאשר מכניס את העיגול לעיגול או לחילופין לא להסביר לו שרק זו המטרה של המשחק - אולי בכך שדופק עם הכדור על הדלי הוא מפיק צליל ומפתח אוזן מוזיקלית. או דוגמא אחרת: כאשר יש צעצוע בסלון על הריצפה לא להגיד לילד תרים את הצעצוע אלא להגיד יש צעצוע על הריצפה בסלון - שהילד יעשה את הקישור. מקווה שהסברתי נכון וברור, אני בעצמי חוקרת קצת יותר על השיטה זה מאוד מעניין אותי, ממש הביא לי "סיבוב" מחשבתי.

אני מחכה כבר למפגש הבא (למה הוא אחרון???????).


עד אז אני משתפת אתכם בחזון של לריסה:

דמיינו לעצמכם את היכלת להבין מה התינוק שלכם אומר לכם….כמה מדהים זה עשוי להיות, כמה מעצים….

החזון שלנו הוא לאפשר לכל אמא באשר היא לדבר עם התינוק שלה, להבין אותו ולגדל אותו בביטחון ובטבעיות.
החזון שלנו עוסק בכם, הורים, בכך שאתם תדעו, שלא משנה מה קורה, אתם ורק אתם, ההורים הכי טובים לילדים שלכם.

רוצים להישאר מעודכנים על כל החידושים וההגרלות ועוד? לחצו כאן ועשו לייק לדף בפייסבוק!
או הירשמו בצד ימין ותקבלו מייל על כל פוסט חדש...

אל תשכחו איפה שמעתם על זה.... נתראה בפוסט הבא!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה